معرفی اجمالی آکادمی

آکادمی ادراک به عنوان اولین و جامع ترین مرکز آموزش دانشها و مهارتهای تخصصی و تکمیلی به جامعه مخاطب خود اعم از مدیران و معاونین سازمانهای خصوصی و دولتی ، صاحبان بنگاه های اقتصادی ، مدیران صنایع ، فناوران ، فعالان حوزه دانش بنیان ، مخترعین و نوآوران ، ارائه کنندگان طرح های مفهومی ، اعضای تیم های استارتاپی ، متخصصان، فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گوناگون ، نخبگان ، تیزهوشان و کودکان و نوجوانان علاقمند به حوزه های نوآوری می باشد.

آکادمی ادراک  مجموعه ای آموزشی در عرصه علمی و تخصصی و از نگاهی دیگر بستر کشف استعداد ، رشد و پرورش صاحبان مهارتهای فنی و کاربردی می باشد که با حضور و همراهی  تعداد قابل توجهی از اعضای هیات علمی ، متخصصین برتر و مدیران مراکز علمی پژوهشی داخل و خارج کشور جایگاهی ویژه در فضاهای آموزشی به خود اختصاص داده است و در جهت اعتلای فرهنگ و دانش تخصصی کسب و کار و توسعه توانمندی های افراد حقیقی و حقوقی به عنوان مرجعی علمی و کاربردی حائز اهمیت بوده است که  از روزهای آغازین فعالیت بنیان فناوران مطابق با نیازسنجی های بدیهی اقدام به فعالیت و ارائه خدمات خود نموده است.

آکادمی متخصصین ، نوآوران ، مخترعین و فناوران بین الملل  ( آکادمی ادراک ) در حال حاضر همچون دیگر مراکز مستقل بنیان فناوران و ایده پردازان و متخصصین ، بازویی توانمند و منسجم با همپوشانی ظرفیتهای دیگر مراکز مستقل دانش و مهارتهای لازم از نقطه ی  کشف استعدادها ، تبیین توانمندی ها ،  راه اندازی و تولد ایده های استارتاپ تا شکوفایی کسب و کارهای نوپا ، مراکز دانش بنیان ، صنایع فناور و … به جامعه مخاطب خود با بهره گیری از دانش روز دنیا آموزه های علمی و مهارتی کاربردی لازم و مکمل موفقیت را ارائه می نماید.

بنیانگذاری آکادمی بین المللی ادراک  به عنوان نخستین مرکز هدفمند آموزشی در حوزه های مرتبط با تولید فناوری و تجاری سازی نوآوری و همچنین آموزش فاکتورها و اصول مکمل موفقیت و ثبات  مورد نیاز متخصصین ، مخترعین و علاقمندان عرصه ی فناوری و نوآوری یکی از افتخارات بنیان فناوران و ایده پردازان می باشد.

آکادمی ادراک به عنوان یک مرکز جامع آموزشی ملی و بین المللی با بهره گیری از توان علمی ، پژوهشی و آموزشی تعداد پرشماری از مراکز دانشگاهی و آموزشی در رسته های علمی ، فنی ، مهارت های کاربردی و حرفه ای ، هنری و … بصورت کنسرسیوم آموزشهای تخصصی  عرصه ای فراگیر و جامع در حوزه ی تمامی ملزومات علمی و مهارتی افراد مخاطب خود را شامل شده است.

از سویی دیگر با توجه به فعالیت اجرایی و هدفمند چهار مرکز مستقل بنیان فناوران با عناوین مندرج در ذیل :

(1) کانون هم افزایی و هم اندیشی مخترعین ، ایده پردازان و نوآوران ایران با نام اختصاری مرکز مانا

(2) مرکز هم افزایی نیروهای انسانی علمی تخصصی و صاحبان مهارتهای فنی و تجربی با نام اختصاری مرکز ناتا

(3) مرکز جامع تخصصی عارضه یابی ، پایش تقاضا و سنجش بازار  ایران با نام اختصاری مرکز بازبین

(4) کنسرسیوم ایده دانش و اقتصاد سرمایه گذاران فناوری و شتابدهندگان نوآوری با نام اختصاری کنسرسیوم جهش

موجب ایجاد بزرگترین مزیت رقابتی آکادمی ادراک در حوزه جامعه مخاطب می باشد زیرا فعالیت و تعامل همسوی این چهار مرکز مستقل به ترتیب در حوزه های (1) عضو پذیری و هم افزایی جامعه نوآوران و نخبگان (2) عضو پذیری و تعامل و تبادل دانش و تخصص متخصصین ، فارغ التحصیلان ، دارندگان مهارتهای تخصصی و طرح های صنعتی (3) صنایع و فناوران نیازمند به توسعه و رفع عارضه ها و همچنین بازار عرضه و تقاضا به مفهوم واقعی (4) بنگاههای سرمایه گذاری ، مراکز اعتبار دهی  و افراد حقیقی متقاضی سرمایه گذاری جمعی و مشارکتی خرد و کلان  دستاوردهایی ارزشمند به همراه داشته است که تنها با نیم نگاهی به دو مورد ذیل می توان  به اعتبار و ارزش این مطلب پی برد :

الف ) چهار پارامتر اصلی و اثر گذار در تجاری سازی نوآوری و تاسیس و توسعه فناوری شامل ایده ، تخصص ، بازار و سرمایه در این چهار مرکز به صورت علمی و تخصصی و مدیریتی راهبردی در حال تعامل می باشند.

ب ) هر یک از چهار مرکز فوق دارای جامعه ی هدف و مخاطبینی بسیار زیاد بوده که هر یک از آنها مخاطب مستقیم آکادمی ادراک می باشند.

اعضای هیات علمی بنیان و متولیان تاسیس آکادمی ادراک در گام اول  اقدام به جمع آوری مقوله های علمی و رسته های مهارتهای تخصصی مرتبط و مورد نیاز نوآوران و فناوران نموده و پس از تقسیم بندی مخاطبان آموزشی خود از لحاظ گروه شغلی ، گروه سنی ، مقاطع تحصیلی و رشته های دانشگاهی و رسته های صنفی  و … به اعتبار حضور و همراهی  برترین اساتید و دانشمندان متخصص  تمامی شاخه ها و سرفصلهای آموزشی مورد نیاز فرایندهای کشف و پرورش  استعداد ،  تجاری سازی ایده ، اختراع و پروژه ها و طرح های صنعتی با اخذ تایید و همراهی تعدادی از مراکز علمی و دانشگاهی داخلی و  بین المللی ارائه نموده است و سپس  با برگزاری کلاسهای آموزشی ، کارگاهها و سمینارهای آموزشی و کارگروههای مشاوره عملی همراه  با ارائه مدارک معتبر بین المللی و ملی پس از اتمام هر یک از دوره ها ، فضای بهره مندی از دانش و دستاوردهای خود را برای مخاطبین در مرکز کشور ، استانها و شهرستانها فراهم می سازد.

الگوی پیاده سازی ، اجرا و توسعه ی آکادمی :

پیاده سازی دپارتمان آکادمی ادراک در مرحله اول در دفتر مرکزی بنیان فناوران و ایده پردازان با حضور بیش از بیست و پنج نفر از اعضای هیات علمی و پانزده نفر از پیشکسوتان متخصص در حوزه های مختلف صنعت و نوآوری انجام شد و روند اجرایی آن از طریق اعلام و فراخوان مستقیم به تشکلهای نخبگان ، سازمانهای مرتبط با نوآوری و فناوری و فراخوان عمومی از طریق رسانه ها به کلیه علاقمندان حوزه نوآوری و فناوری در حال انجام می باشد . همچنین مهمترین برنامه توسعه ی آکادمی اعطای نمایندگی به مدارس غیر انتفاعی و آموزشگاه های خصوصی و دانشگاههای غیرانتفاعی با هدف استفاده از خرد و دانش جمعی و یکپارچه سازی ظرفیتهای جامع  علمی آموزشی و پیاده سازی سیاستهای کلان اجرایی با نظارت مستقیم هیات علمی بنیان و آموزش به مدیران و مدرسان ( طی ضوابط مندرج در اساسنامه ی آموزشی و اجرایی آکادمی ) در تمامی استانها و شهرستانهای کشور در مسیر اجرا قرار گرفته است.

مزیت رقابتی آکادمی :

با توجه به حضور و فعالیت تعداد کثیری از اعضای هیات علمی دانشگاههای مطرح ملی و بین المللی در آکادمی و نظر به اینکه قالب سرفصلهای آموزشی مطابق با دانش روز دنیا و بصورت انحصاری در آکادمی برای اولین بار تدریس می گردد و با عنایت به وابستگی همه جانبه میان اهداف و برنامه های اجرایی  بنیان فناوران و ایده پردازان و همچنین دیگر مراکز مستقل بنیال به علاوه  مقوله ی آموزش از طریق آکادمی و همچنین نوآوری هایی که در روشهای جذب مخاطب ، رویکرد آموزشی و ارزشگذاری مدارک صادرشده از سوی آکادمی وجود دارد بی شک در آینده ای نه چندان دور به عنوان برترین پایگاه آموزشی تخصصی علوم نوآوری و کسب و کار نوین شناخته خواهد شد.

لازم به ذکر است به منظور اشراف دقیق بر شیوه های آموزش آکادمی ادراک ، فرایند های برگزاری آزمون ، ارزیابی سطح دانش پذیران و اعطای گواهی های دوره های آموزشی با همکاری مرکز آمایش راهکارهای ارزیابی و رده بندی دانش ، نوآوری و فناوری با عنوان اختصاری مرکز سرند انجام می پذیرد.

توسعه و نهادینه سازی کسب و کار بر پایه دانش و نوآوری در تمامی شاخه ها و رسته های شغلی

ارتقاء سطح دانش و اطلاعات شهروندان نسبت به شیوه راه اندازی ، نگهداری و بهبود کسب و کار

تلاش در جهت عدم وابستگی مخترعین و نوآوران به سرمایه بر اساس ارائه طرح های مورد نیاز بازار

هدایت مخترعین به ارائه طرح های هدفمند و تولید محصولات فناورانه و اختراعات بدون تکیه بر حمایت های دولتی

ایجاد جذابیت در قشر نونهالان و نوجوانان برای انتخاب اهداف شغلی جدید با تضمین موفقیت و کسب جایگاه اعتباری در کشور

جلوگیری از ورود کسب و کارهای نوپا و استارتاپها و … به دره مرگ ( اصطلاحی تخصصی است ) و ورشکستگی در چرخه عمر

ارتقاء سطح اعتماد به نفس شهروندان نسبت به ایجاد کسب و کار بر اساس دانش ، تخصص و استعدادها و علایق ذاتی

ایجاد زیست بوم اشتغال آفرینی در چرخه ی عمر کسب و کارهای کشور و رفع معظل بیکاری در جامعه

شناسایی ، جذب و هدایت استعدادهای خاموش و گمنام در تمامی مناطق کشور

متمرکز سازی دانش ، شیوه های مدیریت و اجرای فرایندهای آموزشی مرتبط با حوزه بازرگانی ، فناوری و کسب و کار از طریق همسویی و یکپارچه سازی ظرفیتهای علمی و آموزشی مراکز علمی و دانشگاهی خصوصی و دولتی در سراسر کشور

 تعریف و تنظیم روابط مورد نیاز میان مراکز متولی نوآوری با بهره مندی از سایر ظرفیتهای بخشهای خصوصی و دولتی

خلق مفاهیم، روش ها و سرفصلهای آموزشی جدید بر اساس سرعت رشد نوآوری و فناوری در دنیا

بدیهی است در هر مرکز آموزشی سهم عمده ای از خدمات ارائه شده نیز در حوزه تعلیم و یادگیری مخاطب می باشد در همین راستا غالب خدمات ارائه شده در آکادمی آداک نیز بر محور آموزش و در نهایت بر محور مشاوره ( به تعبیری آموزش تجربیات مدرس ) می گردد اگر چه  در مدلی از تقسیم بندی خدمات می توان شیوه ی انتقال مفاهیم و تعلیم را به دسته های اعم از دوره های حضوری ، مجازی ، فروش بسته های آموزشی ، برگزاری کنفرانسها و پادکستهای صوتی تقسیم نمود اما نوع محصولات و خدمات آموزشی قابل ارائه در آکادمی ادراک با عنایت به تعدد موضوعات و وجوه تمایز زیاد در رده سنی ، تحصیلی ، شغلی و تخصصی مخاطب بدیهی است رشته ها و رسته های قابل ارائه در حوزه آموزش بسیار زیاد می باشد لذا تعداد بسیار کمی  از دوره ها و سرفصلهای آموزشی بصورت اجمالی در ذیل  اشاره شده است :

 

تعدادی از دوره های اموزشی قابل ارائه :

 

1- دوره آموزشی DBA

2- دوره آموزشی MBA

3- دوره های آموزشی دانش TRIZ  :

دانش TRIZ یک رویکرد پویا در روند ایجاد نو آوری در حل معضلات و تناقضات صنعتی و حتی غیر صنعتی است. اساس این رویکرد بر این مفهوم استوار است که به تمام افراد این امکان را می دهد تا با تبعیت از رویکرد ها و ابزار های TRIZ به صورت خودکار به نو آوری، اختراع و خلاقیت بپردازند. روند و تئوری نوآوری در TRIZ دسته بندی شده  است و  شامل  سطوح  مختلف رشد به منظور تولید فناوری و ارائه راهکار های نو آورانه  می باشد که عبارتند از :

کشف معضل مفهومی:  و شامل ابزار ها و روش هایی است که بتوانند ابتدا مشکل و عارضه را بصورت مفهومی بیان کنند که به اعتقاد بسیاری از متخصصین فهم صورت مسئله نیمی از راه حل است.

1- کشف معضل دقیق: این سطح از فرآیند TRIZ شامل ابزار هایی است که میتوانند ریشه ها و پارامتر های یک معضل را شناسایی کنند که در مراحل بعدی تمرکز بر بوجود آوردن راهکار هایی برای رفع این معضلات با استفاده از ابزار های TRIZ خواهد بود.

2- کشف راهکار های مفهومی: این سطح از دانش TRIZ ابزار هایی را ارائه می دهد که برای کشف سر نخ های مفهومی برای  رفع معضلات و بوجود آوردن نو اوری های مفهومی در سطح ایده های اولیه می باشد.

3- پیاده سازی و اجرایی سازی : در این سطح مخاطب می تواند راهکار و طرح مفهومی را در مسیر تجاری سازی و تولید رسمی قرار داده و محصول خود را به عنوان یک اختراع به بازار یا جامعه هدف خود ارائه نماید.

1-3- دوره های آموزش ابزار های کشف معضل مفهومی:

1-1-3- nine windows

2-1-3- ideality

3-1-3- pattern of evolution   

2-3- دوره های آموزشی کشف معضل دقیق:

1-2-3- su-field analysis   ( تحلیل سو-فیلد)

2-2-3- function analysis ( تحلیل توابع )

3-2-3- ideal final results  ( نتایج نهایی ایده آل)

3-3- دوره های آموزشی ابزار های کشف راهکار مفهومی:

1-3-3- separation principles ( اصول تفکیکی تریز)

2-3-3- invention principles

3-3-3- contradiction matrix 

4-3- دوره های آموزشی یافتن راهکار دقیق :

1-4-3- nine windows ( رویکرد 9 پنجره)

2-4-3- smart little people

4- دوره های آموزشی راهکار های حل خلاقانه معضل (Osborn CPS parnes CPS model)

5- دوره های آموزشی  KID STARTUP

1-5- پروژه KID STARTUP یک پروژه خلاقانه برای کودکان رنج سنی 8 تا 12 سال است به منظور ایجاد فضا و روحیه کار آفرینی در این رنج سنی از کودکان تا در این بستر بتوانند از همین سنین رویکرد هایی را برای آینده خود متصور شوند و تجربیات ارزشمندی را در خصوص زندگی و فضای کسب و کار بیاموزند و در عمل تجربه کنند. کودکان در این دوره  :

*  در می یابند که انسان های توانمندی هستند و قدرت درونی برای خلق ایده و کسب و کار شخصی را بر اساس استعداد های درونیشان دارند

*  آنها درک خواهند کرد که انسان های مفیدی برای جامعه  هم سن خود هستند و دارای شخصیت اجتماعی می باشند

*  با فضای کسب و کار در یک دنیای کودکانه آشنا می شوند و طعم موفقیت و یا شکست را خواهند چشید

*  آنها می آموزند تا بر مبنای استعداد های خود اقتصاد شخصی داشته باشند و با منابع اقتصادی خود به درستی رفتار کنند.

 *روحیه کار تیمی و مهارت های اجتماعی خود را ارتقا می دهند

*  فرا خواهند گرفت تا از منابع اقتصادی که بر مبنای تلاش خودشان بدست آورده اند  در راه توسعه فردی و اجتماعی استفاده کنند

*  فرا خواهند گرفت تا دلایل عدم موفقیت خود را شناسایی و در جهت رفع آن با دیگران همفکری و تلاش کنند.

*  مهارت های مدیریتی را برای استعداد خود در مشارکت با دیگران خواهند آموخت

*  آنها دوستان زیادی خواهند یافت  که مکمل استعداد هایشان هستند.

 

2-5- مشخصات دوره :

این دوره دارای دو بخش تئوری و عملی می باشد:

1-2-5-  در بخش تئوری موارد زیر به کودکان که به همراه والدین خود حضور یافته اند آموزش داده می شود:

* اهداف طرح

*  استعداد یابی و شخصیت شناسی در یک فضای کودکانه

*  آموزش مهارت های اجتماعی لازم در این دوره به کودکان

2-2-5- بخش عملی دوره شامل موارد زیر می باشد:

*  تعریف پروژه برای هر کودک بر مبنای استعداد

*  تحویل پروژه های تعریف شده از کودکان

*  ایجاد بازارچه کسب و کار برای دستاورد های کودکان و ارائه محصولات آنها برای فروش بین کودکان دیگر

*  بررسی  و پایش عملکرد کودکان در بازارچه  بر مبنای مهارت های فردی

*  برنامه ریزی و پیشنهاد به کودکان برای توسعه تجارت کودکانه خود برای جلسه بعد

*  کودکان شرکت کننده باید با تجربه های مالی که بدست می آورند برنامه ریزی لازم را انجام دهند چالش پیش روی آنها اینگونه طراحی شده است که یا  درآمدشان را صرف خرید خوراکی هایی که در محیط قرار داده شده است بکنند یا صرف خرید مواردی که به توسعه کارشان کمک خواهد کرد.  مثل خرید  مداد رنگی های بیشتر یا خرید کتاب .

 

یاد آور می گردد دوره هایی اعم از فن بیان ، حقوق کسب و کار ، روابط عمومی ، فنون سخنرانی ، آداب تشریفات ، راهکارهای تشکیل تیم های استارتاپی و همچنین دوره های مهارتهای تخصصی و فنی حوزه های مهندسی ، ساخت و صنعت و …  در سرفصلهای فوق ذکر نشده اند.

اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مربیان مراکز آموزشی :

شامل کلیه مدرسین ، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها که به منظور هدایت مخاطبین بنیان با همراهی و همکاری با  آکادمی ادراک در تعلیم آموزشهای مورد نیاز و بنیادین به علاقمندان و متقاضیان مشارکت می نمایند و به صورت رسمی یا میهمان عضو هیات علمی بنیان فناوران و ایده پردازان می باشند .

مخاطبین آکادمی :

کلیه مخاطبین بنیان فناوران و ایده پردازان اعم از مخترعین ، نوآوران ، طراحان صنعتی ، نخبگان و تیزهوشان ، متخصصین ، فناوران ، صنایع برتر ، کودکان و نوجوانان علاقه مند به اختراع و نوآوری ، تشکلهای نخبگان ، اصناف و مراکز مرتبط با فناوری ، مصرف کنندگان ، تولید کنندگان ، مدیران تحقیق و توسعه ، اعضای هیات علمی و دانشجویان از جمله مخاطبین آکادمی جهت دریافت خدمات آموزشی و مشاوره در سطوح مختلف می باشند.

 

مخترعین :

مخترع  کسی است که چیز تازه‌ای می‌سازد یا راه تازه‌ای برای به کارگیری روش‌های قدیمی پیدا می‌کند. به چیزی که مخترع می‌سازد، اختراع می‌گویند. درواقع همهٔ چیزهایی که انسان ساخته است، مخترعی داشته‌اند نظام‌های حقوقی، تعاریف متفاوتی از مخترع ارایه نموده‌اند: از نگاه بنیان ، مخترعین کسانی هستندکه اولین بار در ذهنشان راه حل مشکل خاص ظهور کرده و آن را  به صورت محصول یا فرآیندی تجسم مادّی بخشیده‌اند.

ایده پردازان :

به افراد صاحب ایده، ایده‌پرداز می‌گویند و منظور از ایده پردازی، تفکر همراه با ابتکار ،کشف  ،خلاقیت  ( تفکر خلاق ) همراه با بارش مغزی ، مهارت و توانمندی هایی است.طرح یک ایده، با توجه به ماهیت ذهنی آن، می‌تواند فارغ از هر گونه قید و بندی صورت پذیرد. اما برای عملی کردن آن، باید به بسیاری از این محدودیتها مثل قوانینی فیزیکی، حقوقی و … توجه کرد. ایده پردازی خلق کردن یا به وجود آوردن به نوعی فرآیند ذهنی است که مسئولیت تولید ایده ها و مفاهیم جدید و یا ارتباط بین این ایده ها و مفاهیم را به عهده دارد.

دانشجویان:

از آنجایی که سهم عمده ای از متخصصین آینده ی جامعه ، دانشجویان امروز هستند و نظر به اینکه شکل گیری  رابطه میان دانش و مهارت کاربردی در مرحله دانشجویی  بسیار ارزشمند تر می باشد ، همچنین با عنایت موضوع  بهره گیری از دانش و تخصص به منظور کاریابی و کارآفرینی نیز در این قشر از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، دانشجویان از جمله مخاطبین ارزشمند و حائز توجه بنیان محسوب می گردند.

نخبگان و تیزهوشان :

کلیه دانش آموزان و دانشجویان برتر در مقاطع و حوزه های مختلف ، صاحبان مقام المپیادها و مسابقات مختلف ، پذیرفته شدگان در جمعیت های نخبگان و تیزهوشان ، نفرات برتر مدارس و آموزشگاهها در این قشر لحاظ شده اند و بنیان بر اساس استعدادهای بالقوه و بالفعل این افراد ، به روشهای مختلف سعی در بکارگیری این افراد و بهره مندی از استعدادهای ایشان در فرایندهای خلق نوآوری و فناوری داشته است

.

علاقمندان به نو آوری و ایده پردازی :

از آنجایی که سهم عمده ای از استعداد های ناشناخته در قشر عمومی افراد جامعه نهفته است و با توجه به اینکه در بسیاری از افراد به دلیل علاقه و ممارست در حوزه ای خاص ، شاهد تبلور استعداد و تخصص می گردیم ، بستر استعداد یابی ، علاقه یابی ، آموزش ، مشاوره و همراهی بنیان برای علاقمندان به نوآوری و ایده پردازی نیز در مقاطع مختلف سنی و تحصیلی فراهم گردیده است.

کودکان و نوجوانان علاقمند و مستعد:

کشف استعداد و علاقمندی ها ، آموزش بنیادین و اصولی کودکان و نوجوانان در مسیر هدایت به سمت نوآوری و ایده پردازی و همچنین آموزش فنون و دانشهای مکمل جهت اشراف کودکان و نوجوانان به مدیریت سیستم ها و  کارآفرینی در مشاغل و تخصصهای مختلف همراه با پرورش متخصص در همه ابعاد اعم از  امور حقوقی ، روشهای سخنرانی ، آداب معاشرت در کار ، رفتارهای تیمی و … موجب اهمیت ویژه ی این قشر را فراهم آورده است.

 

استارت اپ ها :

استارت آپ را یک تجارت نوپا در قالب یک کمپانی، شراکت ، همکاری تیمی یا سازمان موقت می باشد که بر پایه ی ایده و نوآوری  در پی ایجاد و راه‌اندازی یک مدل تجاری جدید در زمینه‌ی خاصی است. نوآوری  شاخصه‌ی اصلی یک  استارت آپ می باشد و اگر چه  در باور عمومی، استارت‌آپ‌ها معمولا ماهیتی مرتبط با فناوری دارند؛ اما این موضوع همیشه صحت نداشته و فی الواقع  درونمایه‌ی استارت آپ را می توان در جاه طلبی مبتنی بر نوآوری و تلاش برای رشد در سطح جهانی تعریف کرد. باید متذکر شد سهم عمده ای از توجه و تلاش بنیان جلب مشاوره جهت راه اندازی ، آموزش ، مشاوره علمی ، هدایت و حمایت از استارت آپها در مسیر توسعه پایدار و ارتقاء سطح فناوری در عرصه بین الملل می باشد.

دانشگاهها ، آموزشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی :

به مجموعه ها ، جمعیت ها ، انجمنها و سازمانهای آموزش محوری که با محوریت گردآوری مخاطبین ، ارائه دوره های آموزشی ، مشاوره بهبود شرایط و کسب و کار مخترعین ، ایده پردازان ، تیزهوشان و به تعریف کلی نخبگان ملی و بین المللی در حال فعالیت هستند و همچنین دانشگاهها و مراکز آموزشی که دارای مخاطبین دانش پژوه و دانشجو می باشند.

مراکز همکار محور :

متشکل از سازمانهای دولتی ، مردم نهاد ، شرکتهای خصوصی ( در حوزه های مختلف ) که داوطلب و متقاضی همکاری با آکادمی ادراک یا هر یک از زیرمجموعه های مستقل دیگر بنیان می باشند یا بر اساس تفاهم نامه یا قراردادی جهت تجمیع ظرفیتهای خدماتی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف عالیه در مسیر حمایت از نوآوران ومخترعین اقدام به صدور مجوز فعالیت ، اعطای نمایندگی ، اعطای کارگزاری یا تخفیف و تسهیلات ویژه به مخاطبین بنیان داده و یا در بخشی از فعالیتهای خود اقدام به مشارکت با مرکز ادراک یا دیگر واحدها و مراکز مستقل زیرمجموعه بنیان می نمایند با عنوان مراکز همکار محور یاد می گردند.

 

هیئت علمی :

 جمعیتی دانش محور متشکل از اساتید دانشگاه ، روسای مراکز علمی و پژوهشی داخلی و بین المللی ، کارشناسان ارشد و ممتاز سازمانهای دولتی داخلی و خارجی مرتبط با حوزه های تخصصی علمی و پژوهشی که به منظور هدایت تخصصی آرمانهای عالیه بنیان فناوران در مسیر دسترسی به دانش و علوم برتر روز دنیا و متعاقب آن اعتلای جایگاه تولید و فناوری ایران در عرصه بین الملل و همچنین تولید محتوای آموزشی برای متقاضیان و تعلیم و تعلم در حوزه های ایده پردازی ، اختراع ،  فناوری و .. در واحدی تحت عنوان هیات علمی بنیان فناوران و ایده پردازان و تمرکز بر حوزه آموزش و مشاوره مخاطبین  با دو زیرمجموعه با عناوین ذیل گرد هم آمده اند.

* کمیسیون علم و فناوری :  آن دسته از اعضای هیات علمی که در حوزه تولید محتوای علمی و آموزشی ، روشها و فنون تجاری سازی نوآوری ، تبدیل صنعت به فناوری ، تطبیق و هماهنگی میان نوآوران و متخصصین و … در مقاطع و شرایط خاص بصورت تخصصی و موضوعی در هیات علمی بنیان و تالار اندیشه و تخصص  فعالیت می نمایند.

* کمیسیون ارزیابی و ممیزی : با عنایت به اینکه طرح های مفهومی ، طرح های پژوهشی ، رفتارها و چینش تیمی افراد ، سطح علمی و مهارتی افراد تیم ، گواهینامه ها و مدارک اعضا و مخاطبان بصورت نسبی سنجیده می گردد تعدادی از اعضای هیات علمی با همراهی ، تعدادی از اعضای هیات اجرایی ، شورای سیاستگذاری ، معاونتهای بنیان و … اقدام به تشکیل کمیسیون ارزیابی و ممیزی در زیرمجموعه هیات علمی می نمایند که بر اساس رویکردهای اجرایی و سیاستهای کلان بنیان مهر تصدیقی بر محتوا ، نحوه آموزش مدارک اعطایی ، محصولات و سایر خروجی های حاصل از فعالیتهای نوآورانه و فناورانه بنیان خواهد زد.

 

واحد مشاوره و منتور :

استفاده از ظرفیت علمی حاصل از حضور اساتید دانشگاهی ، کارشناسان ارشد حوزه نوآوری ، متخصصین و مدیران برتر ملی و استانی در هیات علمی بنیان فناوران ، ایده پردازان و متخصصین جهت ارائه مشورت و همراهی لازم در چرخه عمر نوآوری ها و استارتاپهای در حال شکل گیری از اهم وظایف واحد مشاوره و منتورینگ آکادمی ادراک می باشد که با همکاری و تعامل مستقیم مرکز مانا انجام می پذیرد.

 

کمیسیون ها ، کمیته ها و شوراهای تخصصی :

در بخش شوراها ، کمیسیونها و کمیته های تخصصی بنیان، لیست کلیه مجموعه های مذکور، عملکرد و فعالیتهای آنها عنوان و توصیف شده است.

واحد تعامل مراکز بنیان :

این واحد در چارت سازمانی و فرایند مدیریت هر یک از 18 مراکز مستقل بنیان جهت انتقال تجربیات ، اشتراک ظرفیت مخاطبین ، ارائه مستقیم خدمات مراکز به یکدیگر و دستیابی به بسیاری از دستاوردهای حاصل از همپوشانی ظرفیتهای مراکز موجود می باشد.

  • ورود به سایت آکادمی ادراک

    فرم عضویت در هیات علمی

    فرم عضویت در شورای اساتید و مربیان

    فرم تقاضای مشارکت در تاسیس شعبات استانی و شهرستانی

    فرم تقاضای همکاری بصورت کنسرسیومی

    فرم ثبت نام در دوره های آموزشی

    فرم درخواست مشاوره و منتوری